ثبت احوال کشور در سال گذشته ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق به ثبت رسیده است.

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، از کل طلاق‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق در کشور داشته‌ایم که از این میزان ۱۶۲ هزار و ۹۰۷ ازدواج در بخش شهری و ۱۱ هزار و ۹۲۴ ازدواج در بخش روستایی بوده و این درحالی است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۷۶ هزار و ۹۲۲ طلاق در کشور به ثبت رسیده و از این میزان ۱۶۵ هزار و ۳۹۳ طلاق در بخش شهری و ۱۱ هزار و ۵۲۹ طلاق در بخش روستایی بوده است.

از مجموع ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق ثبت شده سال ۱۳۹۸ در کشور، کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام با ۸۱۵ مورد، سمنان با یک هزار و ۱۹۶ مورد و کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۳۳۳ مورد است. از مجموع طلاق‌های ثبت شده استان ایلام ۷۰۹ طلاق در بخش شهری و  ۱۰۶ طلاق در بخش روستایی بوده است. همچنین در استان سمنان نیز یک هزار و ۱۴۴ مورد طلاق در بخش شهری و ۵۲ مورد طلاق در بخش روستایی بوده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یک هزار و ۱۷۳ مورد طلاق در بخش شهری و ۱۶۰ طلاق در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

همچنین، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۷۳۳ مورد طلاق، خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۳۸۰ طلاق و فارس با ۱۰ هزار و ۹۳ طلاق بوده است. از مجموع طلاق‌های ثبت شده استان تهران ۳۱ هزار و ۲۹۸ مورد طلاق در بخش شهری و ۴۳۵ طلاق در بخش روستایی رخ داده است. در استان خراسان رضوی نیز ۱۷ هزار و ۳۵۶ مورد طلاق در بخش شهری و یک هزار و ۲۴ مورد طلاق در بخش روستایی بوده است. در استان فارس نیز ۹ هزار و ۴۰ مورد طلاق در بخش شهری و یک هزار و ۳ مورد طلاق در بخش روستایی به ثبت رسیده است.

کد خبر 534381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha